تکنولوژی و نوآوری به کمک ازدواج جوان ها آمد/ همه اقدامات مجموعه آدم و حوا برای همسان گزینی+ گزارش تصویری

نشست خبری آدم و حوا


به گزارش روابط عمومی جمعیت خیریه امام رضایی‌ها، نشست خبری مدیران مجموعه توانمندسازی و تسهیلگری ازدواج آدم و حوا از زیر مجموعه های تخصصی جمعیت امام رضایی ها در سالروز ازدواج امیرمومنان علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در محل تالار رودکی معاونت امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

در این نشست خبری که به دلیل آخرین مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا  با حضور اصحاب رسانه به صورت “حضوری و مجازی” برگزار شد، مدیران و طراحان این سامانه مشاوره و ازدواج پاسخگو سوالات خبرنگاران بودند.

 

روح الله حمیدی مطلق، مربی حوزه کسب و کارهای دانش بنیان در این نشست خبری ، گفت: همانطور که در حوزه اقتصادی و تجارت سامانه های جدید تشکیل شدند و قاعده را تغییر داده‌اند، در حوزه اجتماعی نیز این تغییرات رخ داده است. ما شاهد یک دوره گزار در اقتصاد دنیا، اقتصاد کشور و مسائل اجتماعی در دنیا هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: تحول ارتباطات مهم‌ترین تحولی است که در جهان امروز شکل می‌گیرد و به تبع آن کار خیر هم تغییر می‌کند. اگر چه خرید جهیزیه و پرداخت پول همچنان فعالیت‌هایی خیرخواهانه هستند اما دیگر کافی نیست. سوال این است که چه اقداماتی رقم زده شده است و چرا مشکلات باقی مانده‌اند؟

 

این استاد دانشگاه  صنعتی شریف افزود: واقعیت این است که ما فرمولی برای حل مشکلات نداریم، ما برای مشکل فقر و دیگر مصائبی که مانع ازدواج هستند راه حلی نداریم. مسئله این است که باید از نگاه سنتی عدول کنیم و با مقیاس دیگری به مشکلات و راهکارها بنگریم. مقیاس های مشکلات فقر، طلاق، ترک تحصیل، شکست مالی و … بزرگ است اما راهکارهای سنتی کوچک است و ما باید به فکر نوآوری و خلق راهکارهای جدید هستیم.

 

حمیدی مطلق اظهار داشت: نظام بانکی ما فقر تولید می‌کند، نظام بانکی نمی‌تواند به ۵۰ درصد جامعه سرویس دهد، چه باید کرد؟ باید نگاه آینده نگر داشته باشیم و باید به حل مشکلات در آینده نگاه کنیم. باید با این فکر که مشکلات ما در ۱۴۱۰ چه خواهند بود برنامه‌ریزی کنیم. مجموعه توانمندسازی ازدواج آدم و حوا تلاشی در این راستا یعنی استفاده خلاقانه از تکنولوژی و آموزش برای تسهیل ازدواج است.

 

محمد رسولی، مدیر گروه شتاب دهنده  هم نو و  فعال حوزه نوآوری‌های اجتماعی در ادامه این نشست خبری گفت: ازدواج امروز نسبت به ۲۰ سال پیش بزرگتر است و امروز ازدواج کنار مباحث متعددی مانند اعتماد، مشاوره، فضای فرهنگی و… همراه است و نیاز ما این است که به ازدواج از تمام منظورهای ممکن توجه کنیم.

 

وی افزود: مسائل پیچیده اجتماعی نیاز به قهرمان هایی دارد که درک کاملی از مسائل و انگیزه گام برداشتن داشته باشند. ما مسائل مهمی را با تکنولوژی حل کردیم و امروز تکنولوژی می‌تواند به یک بحران اجتماعی به نام ازدواج کمک کند.

رسولی ادامه داد: نوآوری اجتماعی باید در هدف و فرآیند نوآورانه باشد و صرف کنشکری اجتماعی سنتی کار خیر نیست و باید هر کاری کرد تا اقدامات به ثمر بنشینند. ما سعی می‌کنیم تکنولوژی را به خدمت بگیریم، این تکنولوژی باید ارتقا پیدا کند و امروز کودکی نابالغ است.

 

حسین اصغری، مدیر مجموعه توانمند سازی آدم و حوا خاطر نشان کرد: مجموعه آدم و حوا از ۲ سال قبل به صورت غیررسمی و سال گذشته به صورت رسمی آغاز به کار کرد و در طول این مدت نیز مجموعاً ۳۵۵ ازدواج از طریق معرفی و واسطه گری این مجموعه ثبت شده است.

 

وی ادامه داد: البته بسیاری از اعضا بعد از ازدواجشان به ما اطلاع نمی‌دهند و اعضای مجموعه آدم و حوا در پیگیری‌های بعدی، بعد از تماس تلفنی با این افراد مشاهده می‌کنند که ده‌ها ازدواج از همین طریق به وقوع پیوسته که به مجموعه اعلام نشده است.

مدیر مجموعه آدم و حوا تصریح کرد: شمار ازدواج‌های حاصل از وساطت مجموعه آدم و حوا قطعاً بیشتر است اما آمار رسمی و ثبت شده ۳۵۵ مورد است. به طور کلی برآورد حدودی ما این است که تا کنون در مجموع حدود ۵۰۰ ازدواج با کمک این مجموعه رقم خورده است.

 

اصغری بیان کرد: آدم و حوا در ۵ حوزه اصلی شامل خدمات هوشمند همسانگزینی، خدمات آموزشی، خدمات مشاوره ای، خدمات تسهیلگری و شبکه سازی، شروع به حرکت کرده و در هر بخش افتخارات بسیار را به لطف خداوند کسب نموده است.

 

وی در پایان صحبت هایش اظهار داشت: مجموعه آدم و حوا در کنار خدمات مذکور، بحث آموزش‌های پیش از ازدواج را به صورت رایگان به جوانان ارائه می‌دهد و در حال حاضر هشت هزار فیلم آموزشی در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

حمیدی مطلق در جمع بندی این نشست خبری، گفت: آدم و حوا پس از بررسی های بسیار به این نتیجه رسیده است تاثیرگذاری عمیق و کلان در حوزه خانواده بصورت تک بعدی اتفاق نخواهد افتاد و با توجه به معضلات کنونی جامعه باید مجموعه ای از خدمات بصورت صحیح و تحت اشراف کارشناسان خبره حوزه خانواده و ازدواج در کنار هم قرار گیرند تا به سمت نقطه مطلوب حرکت کنیم .

 

وی در ادامه افزود: پایه و مبنای اولیه آدم و حوا اصیل بودن این طرح بر مبنای اصول اسلامی و پایه دوم آن رعایت تمام نکات قانونی و علمی تحت اشراف اساتید بارز این حوزه بوده است .

 

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: وساطت ازدواج در مجموعه آدم و حوا به روش کاملاً سنتی بین خانواده‌ها انجام می‌شود و از الگوریتم های تطبیق یابی تحت نظرات اساتید مطرح حوزه خانواده صورت می‌گیرد.

 

وی در پایان گفت: فعالیت مجموعه آدم و حوا تنها در زمینه ازدواج دائم و تک همسری است و فعالیت آن در قالب آموزش، تسهیل گری برای ازدواج، توانمندسازی زوجین و مشاوره به صورت رایگان و با کمک خیرین رقم می خورد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *