خبرگزاری مهر: اجرای پروژه آبرسانی دائم به ۱۷روستای سیستان و بلوچستان توسط خیرین و شرکت ها


به گزارش روابط عمومی جمعیت امام رضایی‌ها، حسین یکتا در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره فعالیت‌های جمعیت امام رضایی‌ها (ع) برای رفع بحران خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان گفت: ثبت رکوردهای جدید افزایش دما در سیستان‌وبلوچستان و کمبود نزولات آسمانی همچنین عدم دسترسی برخی از روستاها به آب آشامیدنی سالم، ضرورت آبرسانی دائم به مناطق مختلف این استان بزرگ کشور را محسوس کرد، به همین منظور جمعیت امام رضایی‌ها با تکیه به تجارب و توان خود در حل بحران‌ها دست به کار شد تا دغدغه‌های مردمان این استان را برطرف کند.

مسئول جمعیت امام رضایی‌ها توضیح داد: با بررسی میدانی در شمال و جنوب استان، ۱۷ روستا تحت پوشش برنامه عملیاتی جمعیت امام رضایی‌ها قرار گرفت. آبرسانی به روستای فاقد شبکه آب آشامیدنی یا دارای تنش آبی در سیستان‌وبلوچستان توسط جمعیت امام رضایی‌ها در مدت ۶۰ روز انجام شد و در فاز اول مسئله آب‌آشامیدنی ۱۷ روستا با انجام لوله‌کشی آب سالم و قابل‌شرب برطرف شد.

یکتا افزود: با عملیات آبرسانی به روستاهای سیستان‌وبلوچستان توسط جمعیت امام رضایی‌ها، جشن خداحافظی با تانکر آب در این ۱۷ روستا در مدت کمتر از ۶۰ روز اتفاق افتاد. به علاوه تأمین آب آشامیدنی پایدار و اتصال به منابع تأمین مطمئن اجرای شبکه و خطوط فرعی ۱۱ روستا در شهرستان‌های دشتیاری و چابهار و اصلاح و توسعه شبکه آب‌آشامیدنی و خطوط فرعی ۶ روستا در شهرستان نیمروز محقق شد.

وی با اشاره بر هزینه پروژه آبرسانی به این مناطق عنوان کرد: در کنار استفاده از ظرفیت داوطلبی و کمک‌های غیر نقدی از جمله امکانات لجستیکی، فنی و مهندسی در این پروژه، هزینه آبررسانی در فاز اول به روستاهای مذکور ۴۲ میلیارد ریال شد که این مبلغ توسط مردم خیر با واریز به شماره حساب معرفی شده و انجام مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها جمع آوری شد.

یکتا تصریح کرد: طرح مطالعاتی برای آبرسانی به روستاهای سیستان وبلوچستان در فاز دوم به اتمام رسیده است و به زودی بعد از تایید فنی آبفا این پروژه آغاز و اسامی روستاها جهت اقدامات فنی و لوله کشی اعلام می‌شود.

کد خبر 5310702

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *