خبرگزاری فارس: مداحان با پویش «دوباره زندگی» ۲ هزار زندانی را آزاد کردند+عکس و فیلم


به گزارش روابط عمومی جمعیت امام رضایی ها به نقل از خبرگزاری فارس،  پویش دوباره زندگی در سال ۹۹ برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد آغاز به کار کرد. در زندان‌های کشور زندانیان بسیاری هستند که به دلیل عدم توانایی در پرداخت جرایم نقدی و یا پرداخت بدهی با عددهای بسیار کم در حبس به سر می‌برند.

این پویش راه‌اندازی شد تا با کمک مردم، زندانیان جرایم مالی به آغوش خانواده برگردند. حسین یکتا، فعال جهادی در این خصوص می‌گوید: «پویش دوباره زندگی در کشور اجرایی شد و تلاش کردیم در برهه‌های زمانی مختلف برای آزادسازی زندانیان فراخوان دهیم، اما مهم‌ترین اقدام ما در ماه رمضان به نیت امام حسن مجتبی(ع) اجرایی شد که در این کار با مشارکت رسانه ملی و مداحان و هیأتی‌ها اقدامات خوبی را انجام گرفت.»


حاج حسین یکتا مسئول جمعیت امام رضایی ها

در ماه رمضان امسال، علاوه بر رسانه ملی و شبکه ۳ سیما که تلاش بسیاری برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی این پویش کرد، مداحانی همچون رضا هلالی، محمدحسین پویانفر، حمید علیمی، امیر کرمانشاهی، مهدی رسولی و سیدرضا نریمانی فراخوان دادند و با معرفی شماره حساب‌های خیریه‌ها و هیأت‌های خود مردم را به مشارکت در این طرح دعوت کردند.

آزادسازی ۷۰ زندانی توسط رضا هلالی

رضا هلالی، مداح اهل بیت(ع)  در متن فراخوان خود در فضای مجازی نوشته بود: «همیشه خداوند حواسش به بنده‌هاش هست.گاهی ما آدم‌ها وسیله‌ای هستیم تا نشون بدیم خدایی هست و میتونه خیلی چیزها رو درست کنه. از بخشش ما آدماها تا کمک خیرینی که زندگی دوباره به خیلی میبخشن. ما با بخشش‌های خودمون میتونیم یک زندگی رو سر و سامان بدیم. از بهبود پیدا کردن وضع معیشت یک خانواده تا درست شدن شرایط تحصیل و بهداشت خانواده که مهم‌ترین مسئله در جامعه هستش. پس بیایید دست به دست هم بدیم و به کسانی که لازمه زندگی دوباره هستند، زندگی ببخشیم.کودکانی منتظر هستند و ما می‌توانیم به این انتظارها پایان دهیم.»

هلالی در زمان سالروز تولدش در آبان‌ماه هم توانست طی دو مرحله زندانیانی را آزاد کند. یک مرتبه با هدایای روز تولد خود ۳۰ زندانی غیرعمد و در مرتبه دوم نیز ۴۰ زندانی غیر عمد را با کمک مردم آزاد کرده بود. هلالی در فراخوان ماه رمضان خود توانست با کمک مردم بیش از ۱۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری کند.

فراخوان حمید علیمی برای مشارکت مردم در آزادسازی زندانیان

پویانفر ۵۰۰ میلیون تومان برای آزادسازی زندانیان جمع‌آوری کرد

محمدحسین پویانفر هم در این عرصه تلاش بسیاری داشت. او در فراخوان خود اعلام کرده بود: «بالا و پایین دنیا به یک چشم به هم زدن است. این گرفتاری می‌تواند برای هرکدام از ما رخ دهد. بنابراین نباید بی‌تفاوت باشیم و دست به دست هم گره از کار مردم باز کنیم. جامعه‌ای مرده است که مردمش از احوال هم بی خبر باشند. ان شاء الله دل امام زمان را شاد کنیم و تا جایی که می‌توانیم قدمی برداریم.»

پویانفر در فراخوان ماه رمضان خود توانست رقم قابل توجه ۵۰۰ میلیون تومانی را جمع‌آوری کند و زمینه‌ساز آزادی ۱۳ نفر از زندان باشد.

فراخوان امیرکرمانشاهی برای مشارکت مردم در پویش دوباره زندگی

رسولی ۲۰۷ میلیون تومان برای آزادی زندانیان فراهم کرد

مهدی رسولی، مداح اهل بیت(ع) نیز در این پویش توانست بیش از ۲۰۷ میلیون تومان جمع‌آوری کند. او با این رقم به آزادی ۴ زندانی کمک کرد و خانواده ۳۳ زندانی را نیز زیر پوشش قرار داد. او همچنین برای هشت زندانی آزاد شده اشتغال‌زایی کرد.

اتفاق خوب دیگری که از سوی مهدی رسولی و خیریه پناه هیأت ثارالله زنجان صورت گرفت در خصوص جلب رضایت خانواده‌های شاکی بود تا زمینه آزادی زندانیان با رقم‌های بسیار کمتری فراهم شود.

دعوت سیدرضا نریمانی برای مشارکت در آزادی زندانیان

علی انسانی هم شخصاً برای آزادی زندانیان​ کمک کرد

حاج علی انسانی شاعر و مداح اهل بیت (ع) نیز خود جدای از دعوت و فراخوان‌های مرسوم مبلغی را به صورت شخصی برای آزادی زندانیان اختصاص داد و به این پویش اهدا کرد. او یک زندانی را آزاد کرد.

سیدمهدی رحمتی، رسالت بوذری، فضه سادات حسینی و راحله امینیان از دیگر چهره‌های شاخص و می‌توان گفت هیأتی‌ بودند که در این پویش مشارکت کردند و مردم را برای کمک به آزادی زندانیان دعوت کردند.

۶۰ میلیارد تومان برای آزادی ۲ هزار نفر

در قالب پویش دوباره زندگی با کمک جمعیت امام رضایی‌ها، رسانه ملی، مداحان و هیأتی‌ها و … عدد قابل ملاحظه‌ای از سوی مردم جمع‌آوری شد. حسین یکتا می‌گوید: «در مجموع ۲۰ میلیارد تومان مردم در این پویش کمک کردند که در مجموع توسط ۲۳۰ هزار نفر انجام شد. براساس اعلام آمادگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) که اعلام کرده بود، هر میزان مردم کمک کنند، همان مقدار نیز آنان اختصاص دهند گه با این رقم به ۴۰ میلیارد تومان رسید. از سوی دیگر آستان قدس رضوی نیز خادمیاران امام رضا(ع) همراه گروه‌های این پویش کرد تا سراغ خانواده‌های شاکی بروند که معتقدیم این گروه نیز همین مقدار توانست تخفیف از مردم بگیرد. بنابراین در مجموع با ۶۰ میلیارد تومان توانستیم، ۲ هزار زندانی را آزاد کنیم.»

توضیحات حاج حسین یکتا در خصوص پویش دوباره زندگی 

اشتغال‌زایی برای زندانیان آزاد شده

پویش دوباره زندگی تنها به آزادسازی زندانیان خلاصه نمی‌شود و تلاش دارد تا بعد از آزادی نیز زمینه اشتغال این افراد را فراهم کند. یکتا می‌گوید: «در این راستا ۱۶۶۶ عنوان شغلی شناسایی و اعلام آمادگی شده است تا زندانیان در آن مشغول به کار شوند که الحمدلله از میان این افرادی که آزاد خواهند شد، به همین میزان مشغول به کار هم می‌شوند.»

این پویش متوقف نخواهد شد و بناست همین روند و شماره حساب‌های ایجاد شده برای آن، ادامه خواهد داشت و بازهم بناست در مناسبت‌های دیگری ظرفیت مداحان و هیأت‌های مذهبی برای کمک به خانواده‌های زندانیان بسیج شود.

انتهای پیام/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *