باشگاه خبرنگاران: رسالت سامانه ازدواج آدم و حوا چیست؟ / فعالیت دانش بنیان به واسطه گری ازدواج رسید

نشست خبری آدم و حوا


به گزارش روابط عمومی جمعیت امام رضایی ها، حسین اصغری مدیر مجموعه توانمندسازی و تسهیلگری ازدواج «آدم و حوا» در گفت وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به این که این سامانه به عنوان اولین مجموعه تخصصی جمعیت امام رضایی‌ها فعالیت رسمی خود را همزمان با سالروز ازدواج حضرت امیرمومنان علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از تابستان سال گذشته در حوزه ازدواج و خانواده آغاز کرد، اظهار داشت: آدم و حوا پس از بررسی‌های بسیار در حوزه ازدواج به این نتیجه رسیده است که تاثیرگذاری عمیق و کلان در حوزه خانواده بصورت تک بعدی اتفاق نخواهد افتاد و با توجه به معضلات کنونی جامعه باید مجموعه‌ای از خدمات بصورت صحیح و تحت اشراف کارشناسان خبره حوزه خانواده و ازدواج در کنار هم قرار گیرند تا به سمت نقطه مطلوب حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه پایه و مبنای اولیه آدم و حوا اصیل بودن این طرح بر مبنای اصول اسلامی و پایه دوم آن رعایت تمام نکات قانونی و علمی است، افزود: وساطت ازدواج در مجموعه آدم و حوا به روش کاملاً سنتی بین خانواده‌ها انجام می‌شود و از الگوریتم‌های تطبیق یابی تحت نظرات اساتید مطرح حوزه خانواده صورت می‌گیرد.

اصغری خاطر نشان کرد: مجموعه آدم و حوا فعالیت مطالعاتی و اجرایی خود را از دو سال گذشته آغاز کرده که ۱۵ ماه است با اعلام عمومی به صورت رسمی این فعالیت ادامه دارد و در طول این مدت نیز مجموعاً ۳۶۲ زوج به خانه بخت رفتند و تاکنون یک مورد طلاق هم نداشتیم؛ البته خیلی از افراد از این طریق ازدواج کردند، ولی اطلاعات خود را در اختیار مجموعه آدم و حوا نگذاشتند که بر این مبنا تعداد ازدواج‌های صورت پذیرفته بیشتر از آمار رسمی است.

این فعال حوزه خانواده گفت: مجوز رسمی مجموعه آدم و حوا توسط سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه تسهیل‌گری و واسطه گری ازدواج صادر شده است و عملکرد مجموعه آدم و حوا تنها در زمینه ازدواج دائم بوده و فعالیت آن در قالب آموزش، تسهیل گری برای ازدواج، توانمندسازی زوجین و مشاوره است.

وی درباره سامانه وساطت ازدواج آدم و حوا توضیح داد: این نرم افزار با هوش مصنوعی بر اساس فرمولی که به آن داده شده است و با توجه به نوع پاسخ به سوالات فرم‌های مربوط به خانم‌ها و آقایان این افراد را به هم معرفی می‌کند، اپراتور حاضر در مجموعه با تماس با این دو فرد، گزینه‌ها را در مرحله اولیه معرفی می‌کنند.

این فعال حوزه خانواده در ادامه تصریح کرد: اگر از طرف هردو متقاضی ازدواج مانعی وجود نداشته باشد با کمک آدم و حوا در این مرحله خانواده وارد می‌شوند و با تماس با والدین گزینه را معرفی می‌کنند و خواستگاری رسمی و سنتی انجام می‌شود.

مدیر مجموعه آدم و حوا به یک روش دیگر انتخاب در این اپلیکیشن هم اشاره کرد و افزود: کاربران می‌توانند از بین فرم‌های بدون مشخصات و اطلاعات شخصی که فقط پاسخ به ۱۴۰ سوال مختلف در مورد خود فرد و ویژگی‌های مطلوب همسر آینده است گزینه مورد علاقه خود را انتخاب کنند و همین مراحل بالا را ادامه دهند.

وی در پایان یادآور شد: تمامی خدمات سامانه آدم و حوا و اقدامات تسهیل گری ازدواج جوانان، توسط خیرین مجموعه تأمین منابع مالی می‌شود و تمامی اقشار و جوانان در سنین مختلف می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *