دستان پر مهر؛ از مردم تا صاحبان صنایع و شرکت ها/ تاثیر و خدمات متقابل فرد و جامعه برای گره گشایی از آسیب دیدگان


روابط عمومی جمعیت امام رضایی ‌ها: با نظر به اجزاء کره خاکی، از خاک و آب و آتش تا پدیده­ های اجتماعی و هر عنصر و شاخصی که آدمی با آن سر و کار دارد، مبرهن است که جز به جز در گرو همکاری و همیاری یکدیگرند و هر اتفاقی به همت جمعی موثر واقع خواهد شد. تا جایی که خدمت­‌رسانی جامعه به افراد و افراد به جامعه در ادبیات کهن ایران نیز نمود دارد.

بارزترین شاهد مثال این همدلی بیتی از شعر سعدی شیرازی است که در سده­‌های پیشین سروده شده است. « بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند»

رسالت بشر در انسانیت، کمک‌­رسانی و خیرخواهی برای هم­نوعان و دیگر موجودات از حیوانات گرفته تا طبیعت خلاصه می­شود. از دیرباز خیریه ­هایی خودجوش شکل گرفتند. فلسفه این کار خشنودی خداوند است و لیکن انسان­ها دریافتند که این کارهای خیر علاوه بر اینکه خشنودی خدای سبحان را به ارمغان می­آورد.  موجبات خیر رسانی به خودشان نیز خواهد شد. به تجربه رسیدند که هرگاه گره‌­ای بگشایند، گره کار خودشان نیز به امداد غیبی، به خیرخواهی سایرین و اثر عمل­شان گشایش خواهد یافت.

از قدیم الایام افراد، کارهای خیر کوچک را، با دلهای بزرگ صورت می­دادند. اما بعد از انقلاب صنعتی بازار و اقتصاد جهان متحول شد. با تغییر زمانه و اقتصاد، دیگر نیاز بشر هم در آستانه­‌ی تحول قرار گرفت. گسترش نیاز بشر به اقدامات داوطلبی و وسیعی احتیاج داشت که افراد عادی جامعه چندان توان اجرایی بالایی برای آن نداشتند، نه که با افراد محدود و خیرخواهی نشود کاری پیش برد اما جوامع به جهت تأمین نیاز و اقدامات خیرخواهانه انسانی، مستلزم همیاری دو جانبه افراد و بنگاه­های اقتصادی شدند.

شاید این ضرب‌­المثل حکیمانه را شنیده باشید( دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم و دیگران بخورند.) همه‌­ی ما به این کاشت و برداشت احتیاج داریم. حکایت ورود صنایع و کارخانه‌­جات به امور خیرخواهانه هم همین رنگ و بوی را دارد. اصلا اگر اربابان و صاحبان صنایع در فکر نیازسنجی، احیاء و توسعه جوامع و مردمان­شان نباشند، چرخه­‌ی صنعت و تولید ایشان بازخواهد ایستاد. چرا که تولید آنان به دست جامعه انسانی رقم می­خورد و پیشرفت و توسعه‌­ی کارخانه­‌هایشان را مرهون همین مردم شریف و زحمتکش هستند.در حقیقت ورود صنایع وشرکت ها به عرصه خدمت‌­رسانی به جامعه و قشر روستانشین و محروم، موجبات تربیت نیروی انسانی برای خودشان را فراهم می­سازد.

گسترش فرهنگ  خدمت­‌رسانی به مردم محروم،  بخش بزرگی از مسئولیت اجتماعی صاحبان صنایع است که با ایفای آن جامعه رنگ بهتری گرفته و اثرات آن به مدیران کارخانه ها و صنایع باز می­گردد.

جوامع صنعتی و افراد کم بضاعت به مثابه­ی پازلی هزار گوشه‌­اند که از طریق مرتفع ساختن موانع و نیازهای یکدیگر، شکل پیدا کرده و تصویر منسجم و زیبایی خلق خواهند کرد.

جمعیت امام رضایی­‌ها پروژه­‌هایی در دست بررسی قرار دادند تا به صورت ریشه­‌ای به آن پرداخته و راه حل دائمی برایش در نظر گرفته و اجرا شود. از آنجایی که جامعه و افراد رابطه‌­ی مستقیمی دارند، و همچنین پرواضح است که تاثیرات عمیقی بر همدیگر دارند و قابلیت ارائه­‌ی خدمات متقابلی دارند تا موجبات رشد و پویاسازی یکدیگر را فراهم سازند، این جمعیت علاوه بر مردم خیر ایران، دست یاری  صاحبان صنایع، بنگاه­های اقتصادی را طلبیده تا اتفاقات موثر و دائم­الخیری را رقم بزنند.

حال که  آبرسانی دائمی از طریق انتقال لوله‌­های آب به همت کمک­های مردمی که به دست جمعیت امام‌­رضایی‌­ها رسیده و به مدد و همراهی صاحبان صنایع در جریان است. از دیگر مدیران  کارخانه­‌جات بزرگ سراسر کشور دعوت به عمل می­آید تا در این امر خطیر یاری­گر مردمان نجیب و شریف این مرزوبوم باشند و سهم بزرگی در رفع محرومیت آنان ایفا نمایند.

بی­‌شک این اقدامات خداپسندانه، موانع تولید آنان را نیز از میان خواهد برداشت، و خیر این خدمت­ رسانی متوجه تولید ملی خواهد شد.

امید که با تکیه به کمک­های خیر مردم و نگاه دغدغه‌مندانه بنگاه­های اقتصادی و شرکت­های بازرگانی و تجاری که در قالب مسئولیت اجتماعی خود، همراه جمعیت امام­رضایی‌ها شدند، آبرسانی به استان سیستان و بلوچستان قرین موفقیت و سربلندی بهتری باشد.

 نویسنده: معصومه محمدی 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *