روزنامه ایران: تلاش جمعیت‌های مردم نهاد در رفع محرومیت استان‌های جنوبی


مدیر روابط عمومی جمعیت امام رضایی‌ها گفت: جمعیت امام رضایی‌ها پس از وقوع سیل دی‌ماه 98 در جنوب سیستان و بلوچستان به طور جدی وارد میدان خدمت‌رسانی به مردم استان شد.
این جمعیت، فعالیت‌های عمرانی از جمله ساخت دو مدرسه و یک مجموعه دامپروری جهت کار آفرینی مردم شهرستان‌های چابهار و دشتیاری داشته است.
به گزارش روابط عمومی جمعیت امام رضایی ها، «ایران» عباس بخشی توضیح داد: در تابستان سال 1400 در فاز اول پروژه آبرسانی به 18 روستا شامل 11 روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان چابهار، یک روستا از توابع شهرستان دشتیاری و 7 روستا از توابع شهرستان نیمروز را بر عهده گرفت و در فاز دوم آبرسانی به 7 روستای دیگر از توابع شهرستان چابهار و دشتیاری را در زمستان سال 1400 به اتمام رساند.
مدیر روابط عمومی جمعیت امام رضایی‌ها، گفت: در عملیات آبرسانی به روستا‌های سیستان‌وبلوچستان در فاز اول توسط گروه فنی و مهندسی جمعیت امام رضایی‌ها در تابستان سال 1400 در مدت کمتر از ۶۰ روز اتفاق تأمین آب آشامیدنی پایدار و اتصال به منابع تأمین مطمئن اجرای شبکه و خطوط فرعی ۱۱ روستا در شهرستان‌های دشتیاری و چابهار و اصلاح و توسعه شبکه آب‌آشامیدنی و خطوط فرعی ۶ روستا در شهرستان نیمروز محقق شد.
بخشی اظهار داشت: روستاهای ملابخش جدگال، باغ درمحمد، جان محمددرکاله، احمد جدگال، فتی محمد درکشیده، عبدالرحمن درفشه، میرآباد، پتی، پیر بخش سویک، شیخ اسماعیل یزدان پناه و نوهانی شکر بازار در بخش مرکزی چابهار، روستای ریورزهی در شهرستان دشتیاری و روستاهای قائم آباد، الری، فقیر لشکری، کچیان، حیدرآباد فتح الله، چهار روستا هم عرض صفر اربابی، دهنو، پشت ادیم و حسین آذرنگ شهرستان نیمروز در فاز اول آبرسانی جمعیت امام رضایی‌ها به شبکه آب شرب دائمی و سالم متصل شدند.
وی در ادامه گفت: در راستای تأمین آب شرب پایدار و اتصال به منابع تأمین مطمئن اجرای شبکه و خطوط فرعی 7 روستای گارفقیر، زیندان بالا، زیندان پایین، پیرمحمدبازار گبولانی، تینک، سایانی و کنوری در شهرستان‌های دشتیاری و چابهار و اصلاح و توسعه شبکه آن در فاز دوم به همت جمعیت امام رضایی‌ها انجام شد.
مدیر روابط عمومی جمعیت امام رضایی‌ها در پایان خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی برای آبرسانی به روستاهای سیستان وبلوچستان در فاز سوم به اتمام رسیده است و بزودی بعد از تأیید فنی آبفا این پروژه آغاز و اسامی روستاها جهت اقدامات فنی و لوله‌کشی اعلام می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *