خبرگزاری ایرنا: تفاهم‌نامه آبرسانی به هفت روستای شهرستان‌های چابهار و دشتیاری با جمعیت امام رضایی‌ها منعقد شد

فاز دوم آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: تفاهم‌نامه آبرسانی به هفت روستا در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری به منظور ارئه خدمات به روستاهای محروم از آب در سطح استان بین این شرکت و گروه خیران جمعیت امام رضایی‌ها منعقد شده است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت امام رضایی ها،  علیرضا قاسمی  در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان این‌که با اجرای این تفاهم‌نامه تعداد روستاهایی که توسط این گروه خیرای آبرسانی می‌شود به ۲۴ روستا افزایش پیدا می‌کند اظهارداشت: پایین بودن شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی در سطح روستاهای بعضی از شهرستان‌ها و همچنین تنش آبی در تعدادی از روستاهای دارای تاسیسات آبرسانی که ناشی از کاهش نزولات آسمانی یا قدیمی بودن این تاسیسات بوده ضرورت تسریع در آبرسانی به این مناطق را دوچندان کرده است.

وی با اشاره به استقبال گروه‌های جهادی و خیران در ارائه خدمات در حوزه آبرسانی تصریح کرد: در همین رابطه جمعیت امام رضایی‌ها در راستای قراردادهای منعقده، عملیات آبرسانی یا اصلاح و توسعه شبکه آب آشامیدنی را در سطح تعدادی از روستاهای استان آغاز کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد: در راستای این تفاهم‌نامه با گروه فنی و مهندسی جمعیت امام رضایی‌ها، عملیات آبرسانی به هفت روستای فاقد شبکه آب آشامیدنی در جنوب این استان در محدوده شهرستان چابهار و دشتیاری آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال آبرسانی به این تعداد روستا تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: در اجرای این تفاهم‌نامه خدمات مشاور فنی شامل تهیه نقشه و مشخصات فنی و همچنین ماشین‌آلات توسط شرکت آبفا ارائه می‌شود جمعیت امام‌رضایی‌ها همانند فاز اول مسوولیت تأمین مصالح شامل لوله، شیرآلات، اتصالات و اجرای لوله‌گذاری را مطابق مشخصات فنی ارائه شده از شرکت آبفا را بر عهده دارد.

قائم ‌مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز در این‌باره گفت: جمعیت امام‌رضایی‌ها پس از وقوع سیل دی ماه ۹۸ در جنوب استان به طور جدی وارد میدان خدمت‌رسانی به مردم روستاهای منطقه شد.

محمدرضا لکزائی افزود : این گروه خیران در تابستان سال ۱۴۰۰ در فاز اول پروژه آبرسانی به ۱۷ روستا شامل، ۱۱ روستا از توابع چابهار و دشتیاری و ۶ روستا از توابع شهرستان نیمروز را بر عهده گرفت و هم‌اینک وارد فاز دوم آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *