ایکنا: جمعیت امام رضایی‌ها به روستاهای خوزستان آبرسانی دائم می‌کند


مسئول جمعیت امام رضایی‌ها از آبرسانی دائم به روستاهای استان خوزستان تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: این عملیات از سوی جهادگران جمعیت امام رضایی‌ها و با کمک خیران انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جمعیت امام رضایی ها به نقل از ایکنا، از ابتدای انقلاب تا به امروز برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که رنگ و بوی مردمی داشته و از دل مردم برآمده است، همواره تأثیرگذار بوده و به سرانجام رسیده است.

یکی از نشانه‌های این مهم، ایجاد و راه‌اندازی گروه‌های جهادی در کشور بود. گروه‌های جهادی که فلسفه‌ای جز خدمت بی‌شائبه و بدون چشم‌داشت به محرومان و آسیب‌دیدگان نداشته‌اند، در صحنه‌های مختلف اجتماعی همچون بلایای طبیعی و محرومیت‌زدایی از محرومان به میدان آمده و در گمنامی کامل به خدمت‌رسانی به اقشار محروم و نیازمند کشور پرداخته‌اند.

گروه‌های جهادی مختلف تاکنون خدمات ثمربخشی را در مناطق محروم انجام داده‌‌اند و هر زمانی که نقطه‌ای از کشور با بحران مواجه شد، برای خدمت به همنوعان خود در عرصه حاضر شده‌اند. با شیوع بیماری کرونا و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، فعالیت گروه‌های جهادی در کشور نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و بسیاری از آن‌ها به صورت خودجوش به اجرای طرح‌های مختلف به ویژه طرح‌های مربوط به معیشت اقدام کرده‌اند.

جمعیت مردمی امام رضایی‌ها نیز که در نوع خود یکی از گروه‌های جهادی فعال در کشور است، با هدف ارائه خدمات اجتماعی منسجم و سازماندهی شده زیر نظر حسین یکتا به فعالیت می‌پردازد. از جمله حوزه‌های اصلی فعالیتی امام رضایی‎ها می‌توان به حضور گسترده به‌منظور امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده در سر پل ذهاب کرمانشاه و همچنین، مناطق سیل‌زده غرب کشور اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای مشارکت‌های نقدی خود در طرح‌های محرومیت‌زدایی جمعیت امام رضایی‌ها می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد ‎ *780*888#با تلفن همراه خود، در جریان چگونگی مشارکت خود قرار گیرند. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر و پیوستن به جمعیت مردمی امام رضایی‌ها نیز می‌توانند با شماره ‎021-78080 تماس گیرند.‬

کشور طی ماه‌های اخیر با مشکل جدی کمبود آب در استان سیستان و بلوچستان مواجه شد که دامنه این مشکل در روزهای اخیر به استان خوزستان نیز کشیده شد و مردم شریف و مقاوم این استان در معرض کمبود شدید آب شرب قرار گرفتند. با وقوع چنین مشکلی در استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان و خوزستان، بسیاری از گروه‌های جهادی و تشکل‌های اجتماعی کشور وارد میدان شده و مشغول محرومیت‌زدایی و رفع مشکل کمبود آب در این مناطق شدند.

یکی از این گروه‌ها که سابقه خدمت‌رسانی در بحران‌های اجتماعی به ویژه در زمان وقوع زلزله سی‌سخت و سیل در غرب کشور را نیز در کارنامه خود دارد، جمعیت امام رضایی‌هاست که به محض ایجاد مشکل کمبود آب در استان‌های نام برده، وارد میدان شده و مشغول خدمت‌‌‌رسانی به مردم آسیب‌دیده و حل معضل آب در این مناطق شدند.

 

حسین یکتا، مسئول جمعیت امام رضایی‌ها در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با برنامه‌های این ستاد در استان‌های محروم کشور از جمله سیستان و بلوچستان و خوزستان اظهار کرد: جمعیت امام رضایی‌ها در کنار کمک به مردم زلزله‌زده سی‌سخت از طریق تأمین مصالح ساختمانی برای بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده، به کمک مردم محروم سیستان و بلوچستان شتافته و نسبت به خدمت‌رسانی برای تأمین آب شرب این منطقه اقدام کرده است.

وی افزود: جمعیت امام رضایی‌ها با توجه به کمبود نزولات آسمانی و مشکلات مربوط به کمبود آب شرب در استان سیستان و بلوچستان، برنامه‌های خوبی برای تأمین آب چندین روستا در این استان انجام داد و در ادامه فعالیت‌های خود در کنار خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده سی‌سخت و تأمین آب شرب مردم تشنه سیستان، متوجه مشکل کمبود آب در خوزستان شد.

مسئول جمعیت امام رضایی‌ها بیان کرد: در این راستا گروهی از اعضای ستاد به منطقه اعزام شدند و ضمن بررسی مناطق مختلف استان، قرار بر این شد تا در چهار بخش دشت آزادگان، خرمشهر، شادگان و ایذه، اقدام به عملیات آبرسانی و لوله‌کشی برای مردم محروم استان کنیم.

یکتا در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نزدیک به ۶۰ روستا در این چهار منطقه شناسایی شده، با کمبود آب مواجه بودند که با تهیه پمپ و لوله‌کشی برای روستاهای مختلف، مسئله آبرسانی به این روستاها تا پایان هفته جاری حل شده و آب دائمی شرب در این مناطق از استان خوزستان جاری و ساری خواهد شد.

وی اظهار کرد: این اقدامات در ایذه که شامل ارتفاعات و کوه‌های منطقه عمومی زاگرس و محل سکونت عشایر لر و بختیاری است، (نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ روستا)، دشت آزادگان شامل بخش‌های سوسنگرد و بستان، خرمشهر و روستاهای حاشیه و نیز شادگان(نزدیک به ۱۵ روستا در بخش عمومی شادگان) انجام می‌شود و تمامی این برنامه‌ها نیز با کمک خیرانی اجرا می‌شود که همواره حامی جمعیت امام رضایی‌ها بوده‌اند.

مسئول جمعیت امام رضایی‌ها با بیان اینکه اعضای این ستاد هم‌اکنون مشغول آب‌رسانی دائم و اتصال لوله آب سراسری به این روستاها هستند، گفت: جمعیت امام رضایی‌ها امروز به نیابت از تمامی مردم خوب ایران، خیران، شرکت‌های مختلف صنعتی، تجار خیر و شرکت‌هایی که مسئولیت اجتماعی خود را در بخش خصوصی به منصه ظهور می‌رسانند، مشغول کمک و خدمت‌رسانی به مردم محروم در تمامی استان‌های کشور است و در مقاطع حساس و بحرانی همچون وقوع سیل، زلزله و کمبود آب، وارد میدان خدمت می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *