روزنامه وطن امروز: جهادآبرسانی به روستاهای سیستان‌و‌بلوچستان با همت جمعیت امام رضایی‌ها


روابط عمومی جمعیت امام رضایی ها: کمبود آب سال‌هاست به عنوان یک معضل در استان سیستان‌و‌بلوچستان شناخته می‌شود و همین موضوع باعث شده با شروع فصل گرما این مشکل بیش از پیش نمود پیدا کرده و مردم این استان را با چالش رو‌به‌رو کند.
شروع فصل تابستان در سال جاری و ثبت رکوردهای جدید افزایش دما در سیستان‌وبلوچستان، ضرورت‌های آبرسانی دائم به مناطق مختلف این استان بزرگ کشور را به نمایش گذاشت، به همین منظور گروه‌های جهادی مختلف از سراسر ایران دست به کار شدند تا اندکی از دغدغه‌های مردمان این دیار از بابت آب را در استان مرتفع کنند.
در همین راستا جمعیت امام رضایی‌ها نیز دست به کار شد تا نویدبخش آبرسانی به 50 روستا شود.  در این زمینه حاج‌حسین یکتا، مسؤول جمعیت امام رضایی‌ها در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» با اشاره به ضرورت‌های آبرسانی به نقاط مختلف استان سیستان‌و‌بلوچستان گفت: بعد از شکل‌گیری بحران بی‌آبی در این استان، جمعیت امام رضایی‌ها با کمک خیرین و تجربه حضور در 20 بحران مختلف در کشور وارد میدان شد.
وی ادامه داد: از همان ابتدا در مناطق مختلف استان در کنار مردم بی‌آب سیستان‌و‌بلوچستان، اقدامات لازم را انجام دادیم تا کاری اساسی انجام شود و با بضاعت خود طی یک برنامه‌ریزی دقیق و با سرعت به  دنبال رساندن آب سالم و قابل شرب به مردم این منطقه بودیم.
مسؤول جمعیت امام رضایی‌ها در ادامه خاطرنشان کرد: در حالی که ظرفیت‌های دیگر جمعیت امام رضایی‌ها بویژه در حوزه داوطلبی مشغول امدادرسانی به مردم سیل‌زده جنوب استان کرمان و آبرسانی برای مردم خوزستان بود، در فاز اول مقرر شد با کار زیربنایی و لوله‌کشی آب به 25 روستای این استان آبرسانی دائمی انجام شود که این کار تا 50 روستا ادامه خواهد یافت. وی گفت: نیروهای متخصص با سابقه کار اجرایی و فنی که به صورت داوطلب به صورت شبانه‌روزی فعال هستند با محاسبات دقیق علمی و کار کارشناسی، رکورد جدیدی را در آبرسانی به مناطق محروم ثبت کردند.
یکتا بیان کرد: در آستانه عید غدیر شاهد بودیم با تلاش داوطلبان جمعیت امام رضایی‌ها در اقدامی بی‌سابقه در کمتر از یک هفته به چند روستا آبرسانی شد.
مسؤول جمعیت امام رضایی‌ها ادامه داد: فعالیت جمعیت امام رضایی‌ها تا پایان فاز اول آبرسانی به مردم سیستان‌و‌بلوچستان ادامه دارد و در صورت وجود امکانات به دنبال آبرسانی به 25 روستای دیگر هستیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین مجموعه سفره‌دار از زیرمجموعه‌های تخصصی جمعیت امام رضایی‌ها، در فاصله بین اعیاد قربان و غدیر خم نذر قربانی خیرین را در مناطق محروم این استان تقسیم و در ایام غدیر خم در قالب پویش اطعام علوی، 163 هزار پرس غذای گرم بین مردم این استان توزیع کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *