گزارش میدانی گروه اعزامی سازمان امدادرسانی جمعیت امام رضایی ها به منطقه زلزله زده اندیکا+ فیلم و عکس


به گزارش روابط عمومی جمعیت امام رضایی ها، گروه اعزامی سازمان امدادرسانی جمعیت امام رضایی هاپس از دو هفته از وقوع زمین لرزه در شمال شرقی استان خوزستان به منطقه زلزله زده اندیکا رفت.

گزارش میدانی سازمان امدادرسانی جمعیت امام رصایی ها  پس از گزارش های مردمی مبنی بر تخریب منازل روستایی در مناطق صعب العبور این روستا بدین شرح است:

1. دوشنبه 12 مهرماه زمین لرزه ای به بزرگی پنج ریشتر و در عمق هفت کیلومتری زمین شهر قلعه خواجه مرکز شهرستان اندیکا را لرزاند.
2.نزدیک‌ترین شهرها به این زلزله ۳۱ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان)، ۳۹ کیلومتری چلگرد (چهارمحال و بختیاری) گزارش شده است. نزدیک‌ترین مراکز استان به محل این زمین‌لرزه شهرکرد با ۱۰۶ کیلومتر و اهواز با ۱۵۲ کیلومتر است.
3. علاوه بر شهرستان اندیکا در دیگر نقاط استان خوزستان از جمله اهواز، ایذه، باعملک، رامهرمز و مسجدسلیمان نیز این زمین لرزه احساس شد.
4.شهرستان اندیکا در شمال استان خوزستان در همسایگی استان چهار محال وبختیاری است، مرکز این شهرستان شهر قلعه خواجه و این شهرستان از سه بخش مرکزی، آبژدان و چلو تشکیل شده است.
5.این شهرستان 595 روستا دارد که بیشتر آن صعب العبور و با فاصله از یکدیگر هستند و بیشترین خسارات و عمده تخریب به روستاهای شهر چلو وارد شده است.
6. 130 روستا از این زلزله آسیب دیده اند که به علت بافت قدیمی منازل سنگی 20 تا 30 روستا تخریب کامل شده اند و دیگر قابل سکونت نیستند.
7. اکثر مردم روستاهای آسیب دیده هم اکنون در چادر زندگی می کنند و طبق پیش بینی کارشناسان سازمان امداد رسانی جمعیت امام رضایی ها منازل نیمه تخریب شده با اولین باران دیگر قابل سکونت نخواهد بود.
8.سکونتگاه های تخریب شده محل زندگی قشلاق عشایر استان خوزستان است که برای 9 ماه از سال در فاصله بین مهرماه تا خرداد هر سال در این منطقه ساکن می شوند.
9. در زمین لرزه اندیکا سه نفر مصدوم شدند که یک مورد شکستگی به مرکز درمانی انتقال یافت و 2 مورد مصدومیت نیز به صورت سرپایی مداوا شدند و هیچ گونه خسارت جانی از این زمین لرزه گزارش نشده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *