مزایای مسئولیت اجتماعی چیست + پوستر


به گزارش روابط عمومی جمعیت امام رضایی ها، فارغ از اینکه انجام امور خیر ، با هیچ حساب و کتابی در دنیا قابل محاسبه نیست و در روایات و آیات بسیار در این مورد توضیح داده شده است.
اما در جهان امروز برای انجام مسئولیت اجتماعی، مزایایی را عنوان میکنند که ممکن است برای برخی از شرکت ها جالب باشد.

۱. به مزیت رقابتی شرکت کمک می‌کند.

امروزه، بیشتر مشتریان اتفاق‌نظر دارند بر این‌که مسئولیت اجتماعی شرکت، هنگام خرید یا معامله، از معیارهای اصلی محسوب می‌شود و سازمان شما می‌تواند از این موضوع برای تبلیغ در موقعیت‌های تجاری و بازاریابی خود نیز استفاده کند.

۲. توجه سرمایه‌گذاران را به کسب‌وکار شما جلب می‌کند

به طور کلی، سرمایه‌گذاران معتقدند که تعهد به تغییرات اجتماعی راهی عالی برای موقعیت‌یابی هر شرکتی به منظور موفقیت بلند‌مدت است. با برقراری توازن بین تمرکز بر سودآوری یک سازمان و اقدامات اجتماعی، فرصت‌های بی‌شماری می‌توانند برای شرکت‌ها ایجاد شوند.

۳. متقاضیان قوی را جذب می‌کند و نرخ نگه‌داشت را افزایش می‌دهد

موفقیت شرکت شما به‌شدت تحت‌تأثیر افرادی قرار می‌گیرد که برای شما کار می‌کنند. اگر شما به طور مداوم فرهنگ مرتبط با مسئولیت اجتماعی را برای کارکنان خود قید می‌کنید و به این امر نیز شناخته شده‌اید، می‌توانید افراد توانمند و برتر را در سازمان خود جذب و حفظ کنید.

۴. فرهنگ کسب‌و‌کار شما را بهبود می‌بخشد

کارکنان شما، در صورت مشاهده‌ی ابتکارات اجتماعی، انگیزه و تعهد بیشتری نسبت به سازمان خواهند داشت. اختصاص زمانی برای حمایت از ابتکارات اجتماعی کارکنان نیز می‌تواند افتخار، وفاداری و انگیزه را در بین اعضای تیم شما ایجاد کند که این امر، به نوبه‌ی خود، باعث می‌شود همه‌ی افراد تیم، بیش‌ از پیش، متعهد و پربازده باشند.

۵. وفاداری مشتری و محبوبیت را افزایش می‌دهد

مصرف‌کنندگان به سمت شرکت‌هایی جذب می‌شوند که به عنوان یک شهروند شرکتی شایسته شناخته می‌شوند؛ علاوه بر این، حمایت از مشتری کلید جذب مشتریان جدید است. مشتریان وفادار شما از راه صحبت با افراد دیگر درمورد محصول شما و به اشتراک گذاشتن نظرات مثبتشان، کسب‌وکار شما را تبلیغ می‌کنند و آن را رونق می‌بخشند.

۶. وجهه‌ی شرکت شما را بهبود می‌بخشد.

اگر سازمان شما به طور مرتب در عمل، به اقدامات اجتماعی شرکت می‌کند، به مشتریان، سرمایه‌گذاران و کل جهان این تصور را القا می‌کند که از نظر اقتصادی توانایی و پتانسیل کسب درآمد را دارد. این امر، به نوبه‌ی‌ خود، می‌تواند سرمایه‌گذاران جدیدی را به خود جلب کند.

۷. بر سودآوری و ارزش می‌افزاید.

در بسیاری از موارد، انجام مسئولیت اجتماعی، شفافیت با تحلیل‌گران سرمایه‌گذاری، سهام‌داران و اعضای جامعه را افزایش می‌دهد و این امر، به نوبه‌ی خود، باعث بهبود اعتبار شرکت و افزایش ارزش کلی آن می‌شود
—.
دوباره زندگی تنها مجموعه ای میباشد که در بخش آزاد سازی زندانیان، تامین شغل برای آنها و حمایت از خانواده های زندانیان میتواند شما را در انجام این مهم یاری نماید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *