تحقق یک رویا/ دهم ۱۰ تومانی فروردین ماه ۱۴۰۱


به گزارش روابط عمومی جمعیت امام رضایی ها، جمعیت امام رضایی ها با کمک خیرین گرامی قصد دارد در طرح دهم های ١٠ تومانی فروردین ماه ١۴٠١ اقدام به لوله کشی و آبرسانی دائم به روستای نوریس، استان سیستان و بلوچستان کند

اما قصه دهم های ١٠ تومانی فروردین ماه ١۴٠١

آب را به مثابه زندگی گرفته اند. در تمامی اعصار از مهم ترین عوامل شکل گیری تاریخ یک سرزمین است. نزد مردم باستان پس از آتش دومین عنصر مقدس آب بوده. از ارزنده ترین هدایای الهی به موجودات زنده. منشإ حیات و سرآغاز زندگی. که در کتابش فرمود ” هرچیز زنده ای را از آب قراردادیم.” تطهیر کننده جسم و جان و شفابخش روح.

آّب اما برای ما قبل از هرچیز یادآور عطش است. و چه تناقض زیبایی است میان آب و عطش و شرم.

شرم از نوشیدن آب قبل از کودکان چشم انتظار در حرم. چیست این مایه حیات که مهریه مادر شد و بر پسر حرام. که برادر شرم از نوشیدن دارد و کودکان العطش کنان بی تاب آن. که شیر مادران شیرده خشک از نبودنش.

کودکان ایران نیز قبل از هر چیز در مدرسه آب را می آموزند. آ + ب = آب. و چه تناقض تلخی است میان آموختن آب و بی آبی . هستند کودکانی در سرزمینمان که آب برایشان رویایی شفاف و زلال و دور است.

سخت است که آب را در مدرسه بیاموزی و بی آبی را زندگی کنی. سخت است که در کنار عمان به دنیا بیایی و رویایت آب باشد.

هم‌پای سال نو و طراوت بهار. عیدی ما به کودکانی که زیباییشان به زلالی آب است، آب سالم و آشامیدنی باشد در پروژه آبرسانی دائم به روستای نوریس از توابع شهرستان دشتیاری استان سیستان و بلوچستان. در دهم های 10 تومانی فروردین ماه سال 1401.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *