موسس جمعیت امام رضایی‌ها در گفتگو با روزنامه جوان: کاری کنیم نسل جدید هم جهادی شود


به گزارش روابط عمومی جمعیت امام رضایی ها، حاج حسین یکتا موسس جمعیت امام رضایی‌ها در گفتگو با روزنامه جوان گفت: هر زمان در انقلاب اسلامی کاری جلو رفت و حرکتی انجام شد با نگاه جهادی بوده است. اگر برای نبرد با داعش لشکر عظیمی را می‌بینیم، اگر بچه‌های مدافع حرم وسط میدان جنگ می‌روند یا مدافعان سلامت به میدان نبرد با کرونا رفتند یا حتی سرعت رشد علم‌مان زیاد می‌شود، همه این‌ها حاصل تفکر جهادی افراد است.
اینکه چطور می‌شود روحیه جهادی را در مسئولان بیدار کرد، کار چندان راحتی نیست، چراکه تفکر جهادی از لقمه حلال، تربیت خوب و از محیط پرورش و آموزش خوب و حتی از رفتن به میدان عملیات، خدمت‌رسانی و کار برای مردم نشئت می‌گیرد. به همین دلیل شاید نتوان تفکر برخی از مسئولان را تغییر داد و به سمت تفکر جهادی برد، چراکه نگاه برخی از مسئولان لیبرالی، غربی، جایگاهی و عنوانی است و اصلاً پایه‌های فکری جهادی در آن‌ها وجود ندارد، بنابراین ما وقتی می‌توانیم تفکر جهادی را به مسئولان منتقل کنیم که نگاه آن‌ها نگاه خدمت‌رسانی، نوکری و به پای کار غم و غصه مردم بودن باشد.
در طول انقلاب هم دیدیم، آنجا که مسئولان تفکرشان خدمت و عزت مملکت بود و برافراشته شدن پرچم را مهم می‌دانستند دقیقاً همانجا آن مدیر، تفکر جهادی داشته است. به همین خاطر تفکر جهادی چیزی نیست که بتوانیم به مدیران دولتی تزریق کنیم، بلکه یک سیره، تفکر، روحیه و سبک زندگی است که باید در آن‌ها وجود داشته باشد.
باید تمام تلاش‌مان را کنیم تا نسل جدید راهش را جهادی انتخاب کند. حضرت آقا می‌فرمایند دهه هشتادی‌ها نسلی هستند که انقلاب را به اوج خودش می‌رسانند، یعنی قله‌نشینانی که با تفکر و نگاه همه خون‌هایی که به پایشان ریخته شده است، آمده‌اند؛ یعنی کسانی که خون شهدای در مسیر اعتلای انقلاب، شهدای مدافع سلامت، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع میهن به پایشان ریخته شده است و باورمان بر این است، نسلی دارد می‌آید که قله‌های علم را فتح می‌کند و این مملکت را به عزت و اقتدار علمی و دانشی می‌رساند. این نسل باید خودش را برای نگاه تمدنی، نظم جدید جهانی و تفکر جهانی‌اندیشی بر یک نگاه تمدن نوین انسانی آماده کند. این تفکر بلند نگاه کردن، امروز وظیفه جوانان و نوجوانان است تا بزرگ‌ترین و قوی‌ترین مجموعه اقتصادی را شکل بدهد و یک قدرت مالی و امکاناتی جانداری را برای خودش، نظام و انقلاب تدارک ببیند؛ و در آخر اینکه اگر یک جوان و نوجوان بخواهد تفکر جهادی داشته باشد، از یک طرف باید بستر‌های لازمه را در روح و فکرش با اردوی جهادی، اردوی راهیان‌نور و اردوی پیشرفت و آبادانی آماده کند و از طرف دیگر، خود جوان باید آمادگی پذیرش استقبال از این فضا را در خودش بپروراند.
به نظر من «تفکر جهادی»، دوران عبور از رخوت، دوران به پا شدن و قیام کردن و خود را آماده خدمت کردن است، بنابراین حتی در فضای تفکر جهادی کار کردن در فضای مجازی را نیز جزو کار‌های جهادی می‌بینیم. امروز «جهاد تبیین»، «جهاد علمی» «جهاد تربیت و نسل‌سازی» و «آینده‌سازی در مساجد و هیئت‌ها» یک جهاد است. به همین دلیل کار جهادی یک کار دولتی ملتی است و باید در ابعاد مختلف به آن پرداخته شود و تحقق یابد. امروز این شورای عالی جهادی برای احیای جهاد سازندگی و توسعه تفکر جهادی در همه اقشار تشکیل شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *