گزارش آئین کلنگ زنی دو مدرسه در منطقه زلزله زده خوی


به گزارش روابط عمومی جمعیت امام رضایی ها  به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی، این مدرسه در زمینی به مساحت ۱۵۳۰ مترمربع و زیربنای ۱۲۸۵  توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و با مشارکت جمعیت خیریه و بین المللی امام رضایی ها احداث می شود.برای ساخت این مدرسه ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

مختار تکاور رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خوی در آئین کلنگ زنی این مدرسه گفت: به همت خیران و موسسات خیریه ۲۷ باب مدرسه با ۱۲۳ کلاس درس در مناطق زلزله زده احداث می کنند.

وی افزود: خیران همچنین تعمیرات اساسی ۶۱ کلاس درس را عهده دار شده بودند که تکمیل و‌ تحوبل آموزش و پرورش دادند.

حاج حسین یکتا موسس و رئیس هیبت مدیره جمعیت امام رضایی ها در این آئین گفت:, این جمعیت از زمان وقوع زمین لرزه در کنار مردم خوی بوده و تا پایان بازسازی در عرصه های مختلف به خدمات خود به مردم ادامه می دهد.

حجت‌ الاسلام قاسم خانی امام جمعه خوی در این مراسم با تقدیر از خیران مدرسه ساز گفت: کار خیر و پسندیده خیران در مدرسه سازی هرگز فراموش نمی شود و ثمرات دنیوی و اخروی فراوانی در پی دارد.

در حاشیه این مراسم حسین یکتا درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:در زلزله اخیر خوی همدلی و همراهی مردم بی نظیر بود و توجه همه دل‌ها به سمت وسوی این شهرستان بود.

او افزود: دغدغه‌مندی اهالی جهادگر این نهاد مردمی برای هم‌نوعان در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان خلاصه نشده و حضور پررنگ آن‌ها در عرصه محرومیت زدایی ومدرسه سازی نیز نمود دارد.

یکتا افزود: در راستای کمک به همه هموطنان، جمعیت امام رضایی ها  تابحال نزدیک به ۱۰ مدرسه را احداث کردند که امروزساخت دومدرسه نیز درمناطق زلزله زده خوی به کمک خیرین وبا مشارکت جمعیت امام رضایی‌ها آغازشده است.

او با اشاره به اینکه، قرار بود این مدارس تامهر ماه سال جاری به بهره برداری برسند، گفت: امیدواریم این مدارس در کمترین زمان ممکن ساخته تا دانش آموزان این مناطق زودتر از امکانات این دو مدرسه بهره‌مند شوند.

آیین کلنگ زنی احداث دو مدرسه خیرسازبا مشارکت امام رضایی ها در خوی

آیین کلنگ زنی دو واحد آموزشی خیرساز با مشارکت امام رضایی ها در مناطق زلزله زده خوی  برگزار شد

درسال روز شهادت امام محمد باقر (ع)آیین کلنگ زنی دو مدرسه ۶کلاسه خیرساز با مشارکت امام رضایی ها با حضور امام جمعه شهرستان، معاون فرماندار،حاج حسین یکتا مسئول جمعیت نیکوکاری امام رضایی ها، سرپرست آموزش و پرورش خوی و دیگر مسئولان شهرستان درمناطق زلزله زده  فیرورق وآغچه قشلاق(مسکن مهر)شهرستان خوی برگزار شد.

این دوواحد آموزشی ۶کلاسه در منطقه فیرورق درزمینی به مساحت  ۱۲۸۵ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان و یک مدرسه ۶ کلاسه دیگر در زمینی درآغچه قشلاق (مسکن مهر)به مساحت ۷۶۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

مرتضی محمدپوررئیس آموزش وپرورش خوی در حاشیه این مراسم ،درگفتگو با خبرنگار با شگاه خبرنگاران گفت : درزمان بهره برداری مدرسه ۶ کلاسه آغچه قشلاق بیش از ۲۰۰نفردانش آموز از مزایای آن استفاده می کنند.
او در ادامه افزود:بدلیل مسافت دور برای ساکنین مسکن مهر در آینده یک مدرسه دیگرنیز ساخته می شود.

محمدپوربابیان اینکه ،مدرسه شبانه روزی بخش فیرورق که در زمان زلزله تخریب شده بود گفت:امروز این مدرسه ۶ کلاسه شبانه روزی  توسط خیرین وبا مشارکت امام رضایی کلنگ زنی شد.

او افزود: تا کنون خیرین نزدیک به  ۱۲۰واحد آموزشی را با مشارکتی در این شهرستان  ساخته اند وتحویل آموزش وپرورش دادند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *