۲ مدرسه جدید؛ هدیه «امام رضایی‌ها» به دانش‌آموزان مناطق محروم


به گزارش خبرگزاری فارس، به همت جمعیت امام رضایی‌ها و حمایت خیّران، دانش‌آموزان دو منطقه محروم در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان در سال جدید تحصیلی، مدرسه‌دار شدند.
آخرین آمار‌ها از وجود حدود ۱۲ هزار مدرسه خشتی، کپری و کانکسی در کشور خبر می‌دهد و جایگزین شدن این مدارس با مدارس استاندارد و ایمن، وعده‌ای است که در همه دولت‌ها تکرار می‌شود.

نهضت مدرسه‌سازی در مناطق محروم و کمتر برخوردار از سال‌ها قبل شکل گرفته و علاوه‌بر سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مردم هم در قالب جامعه خیرین مدرسه‌ساز و گروه‌های جهادی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

جمعیت امام رضایی‌ها که در سال ۹۶ و بعد از زلزله سرپل ذهاب با هدف توسعه فعالیت‌های داوطلبانه و نوآوری‌های اجتماعی متولد شد، یکی از تشکل‌های مردمی فعال در حوزه مدرسه‌سازی است. در کارنامه امام رضایی‌ها که در سال ۹۷ با حمایت خیریه‌امیرالمؤمنین(ع) بازار تهران موفق به ساخت اولین مدرسه در روستای بابازید شهرستان پلدختر شد، امروز ساخت ۸مدرسه دیده می‌شود.

امسال، تکمیل عملیات ساخت ۵مدرسه در دستور کار جمعیت امام رضایی‌ها قرار داشت که از این میان، ۲مدرسه در آغاز سال تحصیلی جاری افتتاح شد. مدرسه اول را کانون داوطلبان جمعیت امام رضایی‌ها در کرج با مشارکت خیّران و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشوردر روستای چاه شور سفلی شهرستان منوجان استان کرمان ساخت.

مدرسه دوم را هم که سهم استان سیستان و بلوچستان بود، خانواده شفیعی و خیریه قدر علوی با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به دانش‌آموزان روستای بالاد در شهرستان دشتیاری هدیه دادند.

*حاج حسین یکتا، یکی از بنیان گذاران جمعیت امام رضایی ها، از طرح ساخت مدرسه در شهر زلزله زده خوی می گوید

حالا این تشکل جهادی علاوه‌بر تکمیل ۲مدرسه تا پایان سال ۱۴۰۲، ساخت ۳مدرسه دیگر را هم برای نیمه اول سال آینده در برنامه دارد که از این میان، سهم شهرستان خرمشهر یک مدرسه و سهم شهرستان خوی، ۲مدرسه است. امام رضایی‌ها برای تکمیل ۲مدرسه شهر زلزله‌زده خوی در بخش فیرورق و بخش قشلاق، چشم به راه کمک‌های مردم خیّر ایران هستند. هموطنان نیکوکار برای مشارکت در ساخت این مدارس می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۶۵۸۳۱۷ به نام امام رضایی‌ها – زلزله واریز کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *