گزارش به مردم/ فاز اول آبرسانی دائم به روستاهای سیستان وبلوچستان


 با تانکر آب در ۱۷ روستا با تلاش جمعیت امام رضایی ها و انجام مسئولیت اجتماعی 12 شرکت و بنگاه اقتصادی در فاز اول آبرسانی دائم به سیستان وبلوچستان خداحافظی شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت امام رضایی‌ها به نقل از  پایگاه خبری راه صنعت
 کمبود ومشکل آبرسانی چند سالی است که به عنوان یک معضل در استان سیستان‌و‌بلوچستان مطرح و همین موضوع باعث شده با شروع فصل گرما این مشکل بیش از پیش خصوصا در روستاهای فاقد امکانات نمود پیدا کند.

ثبت رکورد‌های جدید افزایش دما در سیستان‌وبلوچستان و کمبود نزولات آسمانی همچنین عدم دسترسی برخی از روستاها به آب آشامیدنی سالم، ضرورت آبرسانی دائم به مناطق مختلف این استان بزرگ کشور را محسوس کرد، به همین منظور جمعیت امام رضایی ها با تکیه به تجارب و توان خود در حل بحران ها دست به کار شدند تا دغدغه‌های مردمان این دیار را از بابت آب در استان سیستان وبلوچستان برطرف کنند.

در همان روز‌های اول تابستان فعالیت جمعیت امام رضایی‌ها در استان سیستان و بلوچستان برای رفع مشکل آب در نقاط محروم این استان شکل گرفت.

حاج حسین یکتا مسئول جمعیت امام رضایی ها با بررسی میدانی در شمال و جنوب استان استان در فاز اول پیشنهاد آبرسانی به ۲۵ روستا توسط این جمعیت نیکوکاری را به مقامات مسئول در بخش آبفا داد که با توجه به برنامه ریزی های قبلی و همچنین انجام روند قانونی، آبرسانی به ۱۷ روستا تحت پوشش برنامه عملیاتی جمعیت امام رضایی ها قرار گرفت.

آبرسانی به روستای فاقد شبکه آب‌آشامیدنی یا دارای تنش آبی در سیستان‌وبلوچستان توسط جمعیت امام رضایی‌ها در مدت ۶۰ روز انجام شد و در فاز اول مسئله آب‌آشامیدنی ۱۷ روستا با انجام لوله‌کشی آب سالم و قابل‌شرب برطرف شد.

با عملیات آبرسانی به روستا‌های سیستان‌وبلوچستان توسط گروه فنی و مهندسی جمعیت امام رضایی ها جشن خداحافظی با تانکر آب دراین ۱۷ روستا در مدت کمتر از ۶۰ روز اتفاق افتاد و تأمین آب آشامیدنی پایدار و اتصال به منابع تأمین مطمئن اجرای شبکه و خطوط فرعی ۱۱ روستا در شهرستان‌های دشتیاری و چابهار و اصلاح و توسعه شبکه آب‌آشامیدنی و خطوط فرعی ۶ روستا در شهرستان نیمروز محقق شد.

روستاهای ملابخش جدگال، باغ درمحمد، جان محمددرکاله، احمد جدگال، فتی محمد درکشیده، عبدالرحمن درفشه، میراباد، پتی، پیر بخش سویک و نوهانی شکر بازار در بخش مرکزی چابهار، روستای ریورزهی در شهرستان دشتیاری و روستاهای قائم آباد، الری، فقیر لشکری، کچیان، حیدرآباد فتح الله، چهار روستا هم عرض صفر اربابی، دهنو، پشت ادیم و حسین آذرنگ شهرستان نیمروز در فاز اول آبرسانی جمعیت امام رضایی ها به شبکه آب شرب دائمی و سالم متصل شدند.

جدا از استفاده از ظرفیت داوطلبی و کمک های غیر نقدی از جمله امکانات لجستیکی، فنی و مهندسی در این پروژه، هزینه آبررسانی در فاز اول به روستاهای مذکور ۴۲ میلیارد ریال شد که این مبلغ توسط مردم خیر با واریز به شماره حساب معرفی شده و یا انجام مسئولیت اجتماعی شرکت ها جمع آوری شد.

جمعیت امام رضایی ها با تکیه بر دانش و تجربه حضور در مسائل اجتماعی، با شرکتها و بنگاه های اقتصادی در راستای عملکرد موثر آنها در حوزه مسئولیت اجتماعی در بحث آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان وارد و بخشی از هزینه آبررسانی این روستاها از این محل جمع آوری شد.

گروه صنعتی گلرنگ، شرکت تولیدی و صنعتی نیک کالا، شرکت پدیده شیمی قرن(اکتیو)، گروه فنی مهندسی ایده سازان سیلک، شرکت سان مینوویستا، شرکت ارزش آفرین فدک، گروه صنعتی پاکشو، صنایع غذایی کوروش، شرکت زمزم ایران و فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش شرکت هایی بودند که مسئولیت اجتماعی خود در آبرسانی به روستاهای سیستان وبلوچستان را پذیرفته اند و به کمک جمعیت امام رضایی ها آمدند.

طرح مطالعاتی برای آبرسانی به روستاهای سیستان وبلوچستان در فاز دوم به اتمام رسیده است و به زودی بعد از تایید فنی آبفا این پروژه آغاز و اسامی روستاها جهت اقدامات فنی و لوله کشی اعلام می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *