جزییات و تصاویر زلزله شدید امروز در مرز خوزستان و چهار محال و بختیاری / گزارش گروه اعزامی داوطلبان جمعیت امام رضایی ها استان چهار محال و بختیاری از زلزله چلگرد+ فیلم


به گزارش روابط عمومی جمعیت امام رضایی ها، زلزله ۵.۷ ریشتری  ساعت ۰۶:۰۹:۲۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۰، مرز استان های خوزستان با چهار محالی بختیاری، به وقوع پیوست.

گزارش گروه اعزامی داوطلبان جمعیت امام رضایی ها از زلزله  چلگرد

  1. زلزله‌ای ۵/٧ریشتری در عمق ١٠ کیلومتری زمین صبح امروز ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در مرز استان خوزستان با چهار محال و بختیاری به وقوع پیوست.
  2. زلزله به جز استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری در استان های لرستان، اصفهان، مرکزی، کهکیلویه و بویر احمد و فارس احساس شد.
  3. بنا بر اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله ساعت ۰۶:۰۹:۲۸ به بزرگی  ۵.۷ ریشتر در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری – حوالی چلگرد رخ داد .
  4. نزدیک‌ترین شهرها به کانون زلزله ، ۳۳ کیلومتری چلگرد (چهارمحال وبختیاری) ، ۳۷ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان) و ۶۳ کیلومتری ایذه (خوزستان) بوده است .
  5. طبق ارزیابی سازمان داوطلبان جمعیت امام رضایی ها در مناطق زلزله زده تاکنون تلفات جانی نداشتیم اما طبق آمار رسمی متاسفانه بر اثر این زمین لرزه ۱۲ نفر مصدوم شدند که آسیب به ۸ نفر به دلیل ترس و فرار بوده است.
  6. چهار هموطن دیگر نیز به دلیل ریزش آوار دچار مصدومیت شدند، خوشبختانه شش نفر از مصدومان پس از درمان از بیمارستان ترخیص و شش نفر دیگر درحال مداوا هستند.
  7. به علت صعب العبور بودن منطقه هنوز گزارش رسمی خسارت های جانی و مالی از روستاهای گزارش نشده است  اما احتمال خسارات مالی در مناطق روستایی وجود دارد  و در حدود ۲۰ روستا مواردی از وقوع خسارت مالی گزارش شده است که تیم های ارزیاب در حال بررسی آن هستند و پس از نهایی شدن نسبت به جبران خسارات اقدام خواهد شد.
  8. براساس  گزارش‌های دریافتی از سوی مرکز راهداری تمامی مسیر‌های مواصلاتی در این منطقه باز و خطوط ارتباطی همراه اول و دیگر شبکه ها فعال هستند.
  9. منطقه وقوع زلزله کوهستانی است و احتمال وقوع ریزش کوه وجود دارد.
  10. بر اثر وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری صبح امروز در چلگرد قسمت‌هایی از قلعه تاریخی «دهناش» فرو ریخت.این بنای تاریخی در یکی از روستاهای منطقه عشایری بازفت بنام دهناش واقع شده است و تنها قلعه بجای ماننده در شهرستان کوهرنگ است.
  11. پس از وقوع زمین لرزه صبح امروز بلافاصله کارشناسان  شرکت گاز وضعیت شبکه ها، تاسیسات و انشعابات گاز منطقه را بررسی کردند. خوشبختانه زیر ساخت‌های شبکه گاز کوهرنگ آسیبی وارد نشده و اوضاع تحت کنترل است  برای اطمینان بخشی در اسرع وقت نسبت به نشت یابی و نشت گیری‌های احتمالی اقدام می‌شود.
  12. در حال حاضرهیچ مشکلی مبنی بر قطعی برق در مناطق زلزله زده  وجود ندارد.
  13. به دنبال وقوع زلزله صبح امروز در شهرستان کوهرنگ تاسیسات و شبکه‌های آبرسانی شهرستان کوهرنگ به طور گسترده دچار آسیب شد. زلزله باعث فرار آب چشمه‌های باغ چندار، مورز و دلداران شده و قطعی آب در این مناطق را به دنبال داشته است. چشمه دزداران هم که تامین کننده آب آشامیدنی ۲۶ روستا و سه شهر صمصامی، دشتک و کاج است نیز با اُفت فشار و کدورت همراه است.
  14. با توجه به اینکه به تعدادی از خانه‌های روستایی و شهری شهرستان کوهرنگ خسارت وارد شده و امکان سکونت در آن وجود ندارد، مقدمات لازم برای اسکان اضطراری این خانواده‌ها فراهم شده است. علاوه‌برآن میزانی از مواد غذایی مورد نیاز مردم تامین شده و به زودی بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.

 

تصاویر زلزله چلگرد

photo_2021-10-04_09-57-24

زلزله

این گزارش تکمیل می شود….

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *