از آدم و حوا چه می دانید؟


آدم و حوا اولین مجموعه تخصصی جمعیت امام رضایی ها از سال 1399 همزمان  با سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله  علیها در حوزه ازدواج و خانواده و در جهت پیشبرد فرمایشات رهبر معظم انقلاب نسبت به ترویج امر واسطه گری و همچنین گسترش ازدواج صحیح اسلامی و شکل‌گیری خانواده بر مبنای تعالیم اسلام و قرآن و در نهایت نیل به سمت جامعه اسلامی تشکیل شده است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت امام رضایی ها، مجموعه توانمندسازی و تسهیلگری ازدواج آدم و حوا  در زمینه تسهیل‌گری و واسطه گری ازدواج فعالیت می‌کند.عملکرد مجموعه آدم و حوا در قالب آموزش، تسهیل گری برای ازدواج، توانمندسازی زوجین و مشاوره است. این مجموعه تنها در زمینه ازدواج دائم فعالیت می‌کند.

کلیه خدمات همسانگزینی در مجموعه آدم و حوا به روش کاملا سنتی و اصیل و صرفا از طریق خانواده ها صورت می پذیرد و همچنین عموم مردم میتوانید از کلیه خدمات آموزشی و مشاوره و تسهیلگری در سامانه استفاده نمایید.

تعداد زیادی از آقا پسرها و دخترخانم ها قصد ازدواج دارندو به سن ازدواج رسیده اند و دنبال هم شان و هم کفو خود هستند و در نهایت به دنبال روشی هستند که بتوانند همسر و همراز خود را انتخاب کنند.

مجموعه آدم و حوا وابسته به جمعیت امام رضایی ها دست به دست هم دادند و با برنامه ریزی دقیق و گفتگو با مشاورین مختلف از جمله مشاورین روانشناسی، جامعه شناسی، ازدواج، مشاورین طبع و مزاج شناسی و امور خانواده  فرمی را آماده کردند که 70 سوال از آقا و خانم درباره خودشان و 70 سوال در مورد نگاه آنها به طرف مقابل می پرسد و  این فرم ها در اپلیکیشن آدم و حوا بارگزاری می شود، دختر خانم و آقا پسرهای متقاضی شخصا با مراجعه به سامانه و ثبت نام در اپلیکیشن این اطلاعات درج می کنند، لازم به یادآوری است که این اطلاعات شخصی و فردی در مجموعه محفوظ می ماند .

 

این نرم افزار با هوش مصنوعی بر اساس فرمولی که به آن داده شده است و با توجه به نوع پاسخ به این سوالات فرم های دختر و پسر  را به هم معرفی می کند، اپراتور حاضر در مجموعه با تماس با این دو فرد، گزینه ها  را در مرحله اولیه معرفی می کنند و اگر از طرف هردو مانعی نبود اینجا خانواده وارد می شوند و با تماس با والدین گزینه را معرفی می کنند و خواستگاری رسمی و سنتی انجام می شود.
و غیر از این کاربران از بین فرم های بدون مشخصات و اطلاعات شخصی که فقط پاسخ به  140 سوال در آن موجود است گزینه مورد علاقه خود را انتخاب می کنند و همین مراحل بالا  ادامه پیدا می کند.

 

سطح دسترسی به اطلاعات ثبت نام کنندگان طبقه بندی شده است و سیستم به صورت هوشمند فرد متناسب با اطلاعات دختر خانم و آقا پسر را آنها را پیدا و ادامه این روند به صورت سنتی خواهد بود. در واقع دختر و پسر تا پیش از این با یکدیگر ارتباطی ندارند بلکه ارتباط آنها به صورت سنتی و از طریق خانواده‌ها است.

مجموعه آدم و حوا فعالیت رسمی خود را  از سال گذشته همزمان با سالگرد ازدواج حضرت زهرا (س) و امیر مومنان (ع)  آغاز کرده است که در طول این مدت از طریق معرفی و واسطه گری مجموعاً 362 زوج به خانه بخت رفتند و تاکنون یک مورد طلاق هم نداشتیم.

تمامی خدمات سامانه آدم و حوا و اقدامات تسهیل گری ازدواج جوانان، توسط خیرین مجموعه تأمین منابع مالی می‌شود و تمامی اقشار و جوانان در سنین مختلف می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

دلیل اقدام ما و راه اندازی این سامانه نیز تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به لزوم تسهیل ازدواج جوانان و همچنین توجه به موضوع واسطه گری در ازدواج بوده است. در جامعه کنونی نیز موضوع واسطه گری برای ازدواج جوانان باید توسط خیریه‌ها، مساجد و افراد فعال در این زمینه انجام شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *