خبرگزاری برنا: جمعیت امام رضایی ها در مناطق زلزله زده اندیکا چه اقداماتی می کند؟


به گزارش روابط عمومی جمعیت امام رضایی ها، علیرضا یار احمدی مسئول سازمان داوطلبان جمعیت امام رضایی ها در گفتگو با خبرگزاری برنا به اقدامات جمعیت امام رضایی ها در منطقه زلزله زده اندیکا اشاره کرد و گفت: بعد از این که خبر زلزله شهرستان اندیکا استان خوزستان مخابره شد تیم ارزیاب سازمان امدادرسانی جمعیت امام رضایی ها به منطقه اعزام شد و در ارزیابی اولیه ما متوجه شدیم که از 700 روستا این شهرستان تعداد 130 روستا درگیر زلزله شدند.

او ادامه داد: اکثر خانه های آسیب دیده مردم به صورت بافت قدیمی با سنگ، گل و چوب ساخته شده بود که بر اثر زلزله تخریب و مردم ساکن در آن دچار مشکل شده بودند.

مسئول سازمان داوطلبان جمعیت امام رضایی ها، گفت: بعد از ارزیابی کارشناسی روستاهای زلزله زده شهرستان اندیکا، روستا محروم و صعب العبور “ده دیک” که در یک سوم از سال مسیر تردد آن به واسطه رودخانه فصلی و آب گیر بودن محل بسته می شود انتخاب کردیم و قرار است با کمک خیرین محترم برای تسهیل در ساخت 50 خانه در این روستای محروم اقدام کنیم.

یار احمدی به اقدامات سازمان داوطلبان در مناطق زلزله زده اشاره کردو گفت: سازمان داوطلبان جمعیت امام رضایی ها از هفته گذشته با تیم پزشکی و گروه کودک به منطقه اعزام شدند و 15 روستا به همراه روستا هدف یعنی “ده دیک” را تحت پوشش خدمات خود قرار دادند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: ویزیت و اقدامات لازم پزشکی، واکسیناسیون، خدمات دارویی به زلزله زدگان و همچنین در گروه کودک توزیع هدایا بین کودکان مناطق زلزله زده، برگزاری بازی های دسته جمعی با کودکان، اجرا مسابقه و اهدای جوایز بین آنها از دیگر اقدامات سازمان داوطلبان جمعیت امام رضایی ها بود.

مسئول سازمان داوطلبان جمعیت امام رضایی ها در پایان تصریح کرد: اقدامات بعدی جمعیت امام رضایی ها در روستای زلزله زده “ده دیک” بازسازی جزیی مدرسه روستا و ساخت استخری برای تامین آب شرب مردم، تامین کالا برای سیستم گرمایشی منازل و در آخر تهیه بسته های معیشتی برای توزیع بین اهالی روستاست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *